Изисквания за поставяне на ролетка (преместена)
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 02 авг 2020, 21:18
Изисквания за поставяне на ролетка (преместена)
Здравейте,
предстои ми изграждане на гараж долепен до къщата ми на село. Въпросът ми е, дали има изисквания за изграждането на гаража за монтажа на ролетката?
предстои ми изграждане на гараж долепен до къщата ми на село. Въпросът ми е, дали има изисквания за изграждането на гаража за монтажа на ролетката?
- manolova
- домакин
- Мнения: 20
- Регистриран на: 13 юли 2020, 23:14
- Обратна връзка:
Re: Изисквания за поставяне на ролетка
Здравейте,
Тъй като ролетните врати са основно два типа - стоманени и алуминиеви, към кой тип сте се насочили, за можем да помогнем, а и да преместим темата в подходящия подфорум?
Тъй като ролетните врати са основно два типа - стоманени и алуминиеви, към кой тип сте се насочили, за можем да помогнем, а и да преместим темата в подходящия подфорум?
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 02 авг 2020, 21:18
Re: Изисквания за поставяне на ролетка
След като прегледах темите за стоманените и алуминиеви ролетки мисля, че алуминиева терморолетка ще е по-подходяща в моя случай. Ще очаквам Вашия отговор на моя въпрос за изискванията за изграждане.
Поздрави,
Валери
Поздрави,
Валери
- manolova
- домакин
- Мнения: 20
- Регистриран на: 13 юли 2020, 23:14
- Обратна връзка:
Re: Изисквания за поставяне на ролетка
Съвсем навреме питате, Валери, преди да построите гаража. 
Ако искате отворът за преминаване да остане чисто например 300х200 см, необходимо е там, където ще се монтира вратата - отвън на фасадата или вътре в гаража, да оставите повече пространство в широчина и височина.
Встрани трябва да има поне по 5-6 см отляво и отдясно, а най-добре по 10-ина, за всеки случай.
Нагоре трябва да има още 37 см (този параметър варира в зависимост от желаната височина за преминаване, например ако искате да остане чисто 250 см, осигурете още 40 см височина над отвора).
Монтажът може да бъде:
1. Челен вътрешен (зад колоните/зъбчетата при входа и зад трегера/щурца, когато има такива, разбира се).

Предимствата на този вид монтаж са:
- по-елегантен външен вид;
- кутията и водачите са предпазени от дъжд и процесите на корозия биват значително забавени (кутията е облицована със стоманени ламели или огъната стоманена ламарина; водачите са също от стомана при барабанно-пружинните ролетни врати).
Недостатъци:
- скъсява се дължината на гаража - използваемото вътре пространство (губите дебелината на колоните и трегера).
2. Челен външен монтаж (пред колоните и трегера/щурца/плочата).

Предимства:
- удължавате гаража си;
Недостатъци:
- стоманените кутия и водачи са изложени на валежи и могат да ръждясат по-бързо;
- по-грубоват външен вид
3. Страничен монтаж или монтаж в отвора (между колоните и под трегера).

Тук примерната ролетка е стоманена, но принципът е същият.
Предимства:
- може водачите на ролетката да се подравнят с фасадата на сградата;
Недостатъци:
- стеснява се отворът за преминаване в широчина и височина;
- водачите, останали в рамките на отвора, са по-уязвими - може някой неопитен шофьор по-лесно да ги забърше
4. Комбиниран монтаж - единият водач е монтиран челно, другият - странично, поради особености на обекта.
Легенда:
- кутия - пространството, в което се навива ролетката, облицовано с ламели или огъната ламарина; в нея се помещават и валът с барабаните и пружините;
- водачи - най-често П-образни или омегаобразни вертикално монтирани профили, в които се извършва движението на платното на ролетката;
- барабанно-пружинна ролетка - ролетна гаражна врата с механизми, изградени от вал (тръба), барабани и лентови пружини, навити под напрежение в барабаните и подпомагащи вдигането и спускането на платното на вратата. По тези механизми основно се отличава ролетната врата от щората (при автоматичните щори няма възможност за вдигане на ръка). Отличава се и по автоматиката, която при ролетната врата е значително по-голяма и мощна и е монтирана върху вала, а при щората е по-малка и слаба и е монтирана в тръбата (тубусен, тубуларен мотор).

Ако искате отворът за преминаване да остане чисто например 300х200 см, необходимо е там, където ще се монтира вратата - отвън на фасадата или вътре в гаража, да оставите повече пространство в широчина и височина.
Встрани трябва да има поне по 5-6 см отляво и отдясно, а най-добре по 10-ина, за всеки случай.
Нагоре трябва да има още 37 см (този параметър варира в зависимост от желаната височина за преминаване, например ако искате да остане чисто 250 см, осигурете още 40 см височина над отвора).
Монтажът може да бъде:
1. Челен вътрешен (зад колоните/зъбчетата при входа и зад трегера/щурца, когато има такива, разбира се).

Предимствата на този вид монтаж са:
- по-елегантен външен вид;
- кутията и водачите са предпазени от дъжд и процесите на корозия биват значително забавени (кутията е облицована със стоманени ламели или огъната стоманена ламарина; водачите са също от стомана при барабанно-пружинните ролетни врати).
Недостатъци:
- скъсява се дължината на гаража - използваемото вътре пространство (губите дебелината на колоните и трегера).
2. Челен външен монтаж (пред колоните и трегера/щурца/плочата).

Предимства:
- удължавате гаража си;
Недостатъци:
- стоманените кутия и водачи са изложени на валежи и могат да ръждясат по-бързо;
- по-грубоват външен вид

3. Страничен монтаж или монтаж в отвора (между колоните и под трегера).

Тук примерната ролетка е стоманена, но принципът е същият.
Предимства:
- може водачите на ролетката да се подравнят с фасадата на сградата;
Недостатъци:
- стеснява се отворът за преминаване в широчина и височина;
- водачите, останали в рамките на отвора, са по-уязвими - може някой неопитен шофьор по-лесно да ги забърше

4. Комбиниран монтаж - единият водач е монтиран челно, другият - странично, поради особености на обекта.
Легенда:
- кутия - пространството, в което се навива ролетката, облицовано с ламели или огъната ламарина; в нея се помещават и валът с барабаните и пружините;
- водачи - най-често П-образни или омегаобразни вертикално монтирани профили, в които се извършва движението на платното на ролетката;
- барабанно-пружинна ролетка - ролетна гаражна врата с механизми, изградени от вал (тръба), барабани и лентови пружини, навити под напрежение в барабаните и подпомагащи вдигането и спускането на платното на вратата. По тези механизми основно се отличава ролетната врата от щората (при автоматичните щори няма възможност за вдигане на ръка). Отличава се и по автоматиката, която при ролетната врата е значително по-голяма и мощна и е монтирана върху вала, а при щората е по-малка и слаба и е монтирана в тръбата (тубусен, тубуларен мотор).
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 02 авг 2020, 21:18
Re: Изисквания за поставяне на ролетка
Здравейте и благодаря за изчерпателния и професионален отговор.
Понеже къщата ми е с дървена конструкция и дървена облицовка на стените, мисля и гаража да направя в същия стил. Интересува ме, дали ще е проблем водачите да се монтират на дървени колони 14х14 см?
Понеже къщата ми е с дървена конструкция и дървена облицовка на стените, мисля и гаража да направя в същия стил. Интересува ме, дали ще е проблем водачите да се монтират на дървени колони 14х14 см?
- manolova
- домакин
- Мнения: 20
- Регистриран на: 13 юли 2020, 23:14
- Обратна връзка:
Re: Изисквания за поставяне на ролетка
Не е проблем. Хубавият масив е добра основа за монтаж също. Както и бетонът, метал поне 3 мм дебел, плътна тухла...
Стига конструкцията да е стабилна като цяло, разбира се. Предполагам, че Вашата ще е такава, поне така звучи.
Можете да пратите снимки на някакъв етап, ако искате, и така ще можем да бъдем по-полезни.
Стига конструкцията да е стабилна като цяло, разбира се. Предполагам, че Вашата ще е такава, поне така звучи.
Можете да пратите снимки на някакъв етап, ако искате, и така ще можем да бъдем по-полезни.